Self Servis – udělej si sám – www.lpgforum.cz
Dodavatelům plynu, montážním firmám a prodejcům LPG na území ČR umístíme reklamní banner na toto místo zdarma!! platí do odvolání

Self Servis – udělej si sám

Převzato z http://www.mitsubishiclub.cz/forum-tema/udrzba-systemu-lpg-v-domacich-podminkach-41703

„Po delsi dobe jsem (a hlavne ujetych kilometrech – asi 60 tisic) jsem zacal citit, ze auto uz netahne jak ma, volnobeh je neklidny a motor obcas zhasne, spotreba je jeste vyssi nez normalne a ani neustale prenastavovani parametru pomoci PC uz nepomaha. Rozhodl jsem se, ze to vezmu zgruntu…

Moderni univerzalni system LPG se sekvencnim vstrikovanim plynne faze se sklada z techto komponentu:

Odzadu: nadrz v kufru, bud toroid mist rezervy, nebo valcova nadrz (z podstatne vetsi kapacitou, moje ma 80l). V nadrzi je v plynotesne schrance umisten multiventil, ktery zajistuje tankovani, omezovac plneni na 80% objemu, cidlo (plovak) ke zjistovani stavu hladiny, elektromatecky „vydavaci“ ventil pro motor a bezpecnosti unikovy ventil 27 baru, ktery zajisti, ze nadrz nevybuchne ani pri primem vhozeni do ohne, coz z drivejsich nebezpecnych systemu LPG cini dnes system bezpecnejsi nez klasicky benzin, nebo nafta…(pozn.aut. toto odvazne tvrzeni je potvrzeno akreditovanymi zkusebnami, napr. TUV…). Do motoru vede medena, nikde nedelena pancerova hadice. Vzadu netreba delat nic.
vpredu v motoru jsou (kvuli znacnemu vykonu) dva reduktory (zplynovace), kazdy na cca 180koni, ktere z kapalneho „plynu“ ktery ma teplotu kolem -27°C „vyrabi“ plynne skupenstvi, ktere se nasledne vstrikuje do motoru. Jeste pred zplynovaci jsou filtry kapalne faze a za zplynovaci (pres vstrikovaci rampou) filtry plynne faze.
Rozhodl jsem se tedy:

vymenit vsechny filtry (plynne i kapalne faze)
v reduktorech vymenit membrany a tesneni
vycistit vstrikovaci listy MATRIX
vymenit nektere teplem poskozene hadice, hadicky a objimky
poopravovat elektricke kontakty
.

.

Postupoval jsem dle volne pristupneho navodu vyrobce, HL Propan:

.

Takze:

Filtry

——-
Vymena filtru je jednoducha, pro plynnou fazi staci odsroubovat obe objimky, filtr mezi nimi vymenit a hadice opet prisroubovat

Filtry kapalne faze jsou v nadobce pod elektromagnetickym ventilem ovladajicicm privod kapalneho plynu. Nadobka se musi zespodu vysroubovat, stary filtr vymenit za novy, pod nim je magnet, ktery zachytava kovove castice v plynu (a ze jich tam je…), ten se tedy musi ocistit

Reduktory

—————-
Reduktor(y) se musi nejprve vyjmout z vozu, tedy odpojit od vodniho okruhu vyhrivani, odpojit od elektriky a cidel teplotni a tlakove), odpojit od privodu plynu (medena prevlecna hadice), odpojit velkou hadici s plynem v plynnem skupenstvi pro motor, malou plynovou hadicku privadejic ze vstrikovaci rampy nespaleny plyn a konecne podtlakovou hadicku od sani.

Na fotografiich je videt vymontovany reduktor zepredu a zezadu, dale pak rozmontovany reduktor (obe pulky drzi na 10 imbusovych sroubeccich). Pri demontazi je treba dat pozor na pomerne silne(dvojite) pruziny.

Reduktor se musi otevrit a dokonale vycistit. Stara membrana se vyjme (byla pekne ztvrdla a neohebna, poskozuje ji teplo, tlaky a chladici kapalina), na jeji misto vlozit nova, ale tak, aby jeji spodni centralni cep zajel do drazek ovladani. Pote se reduktor opet smontuje a zamontuje do vozu. Vyrobce predepisuje i vymenu hlavnich plynovych hadic.

Vstrikovaci lista MATRIX

—————————————
Listy je treba nejdrive vymontovat z vozu, je treba si nejdrive oznacit poradi valcu, nebo nejlepe primo ocislovat, kde bylo co pripojene.

Listy je treba rozmontovat z nejvyssi moznou opatrnosti, uvnitr jsou presne dily jako ve svycarskych hodinkach. Nejdrive se odsroubuje horni priruba (4 imbusove sroubecky), pod ni jsou 4 kruhova tesneni vstrikovacu. Nyni je treba odsroubovat „druhe patro“, toto drzi na dvou vetsich imusacich; Pak je treba listu prevratit vzhuru nohama, aby se nam vse nerosypalo, zejmena tesnenicka a titerne klapky. Pak je treba vse hodinarsky ocistit (vstrikovaci klapky jsou uplne cerne…) a zase zpetna rozborka, pri ktere se musi zvlaste dbat, aby tesnenicka sedeli ve svych norach…coz je tezke zajistit pri jejich mnozstvi a chce to velkou trpelivost, jinak bude z listy utikat plyn a auto bude cukat….

Pak je treba listy zamontovt opet do auta, nejlepe vymenit hadicky a objimky, zapojit konektory a vsechna cidla.

Po zamontovani vseho je treba motor nastartovat a ocuchat pripadne uniky. Protoze nemam profesionalni elektronicky cuchac, pouzil jsem spray na potrubi, ale zadne bublinky nikde nebyly (nove hadice a objimky to jisti). Pak je nutna zkusebni jizda s napichnutym pocitacem, je treba prenastavit volnobeh, sledovat tlaky, vsechny vstriky zda pravidelne „predou“ a auto protahnou (po zahrati) na plny plyn az k omezovaci.

Nutno rict, ze auto jede jako vymenene, tatam je jeho drivejsi linost, motor jde radostne do otacek, ani naznak cukani, nedostatecneho tlaku vstrikovani ani pri nejvyssim tlaku turbodmychadla, volnobeh je naprosto klidny a stabilni ani zadne spotrebice (klima) jej nerozhodi. Cele toto jsem zvladl za 1 sobotni odpoledne.

Software pro Magic 2

Filtr plynné fáze 266.50 bez dphFiltr plynné fáze

Filtr plynné fáze – jen vložka 42.90 bez dph Filtr plynné fáze - jen vložka

Membrána 1 stupně 140.40 bez dph Membrána 1 stupně

Membrána 2 stupně 153.40 bez dph Membrána 2 stupně

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 

Printed from: http://www.lpgforum.cz/?page_id=480

Scan to visit this page: